B 12 Vitamin Guiden

Mangel på B12 kan føre til trøtthet og utmattelse, anemi (blodmangel) og skader på nervesystemet. Finn ut om du er i risikogruppen og hva du kan gjøre. Hvilke er de beste kildene og hva med B12 kosttilskudd?

Vitamin D – Mangel og kilder – Komplett guide

Hvilke negative konsekvenser for helse og velvære har mangel på vitamin D? Hvor stort er vårt behov for d-vitaminer og hvilke er det beste kildene?

Hva alle burde vite om antioksidanter (komplett guide)

Hvorfor snakkes det så mye om antioksidanter? Fordi de er avgjørende for en god helse. Hvorfor får du svar på i denne komplette guiden.

Har du for mye oksidativt stress? Det er ikke å spøke med!

Hvor utsatt er du? Oksidativt stress kan forårsake hjerte- og karproblemer, diabetes, kreft og alzheimer. Les om hvordan dette fungerer og hva du kan gjøre.

Hvilken er den beste kilde til antioksidanter?

Visste du at nyper er i særklasse den beste kilde til viktige antioksidanter? Les mer om rike kilder (frukt og grønnsaker, valnøtter, grønn te og rødvin).

Frie radikaler kan gi deg kreft og hjerteproblemer (men det finnes råd)

Frie radikaler angriper cellene og kan ødelegge balansen i kroppen. Hva kan du gjøre for å unngå for høye eller for lave nivåer? Det er enklere enn du tror.

Vitamin C – fakta, kilder og behov

Sørg for at du får i deg nok C-vitaminer! Hvorfor er det så viktig med vitamin C? Hvor finner du de i naturlig form? Hva er ditt daglige behov?

Hvor viktig er Vitamin D?

Vitamin D har stor betydning for opptak og lagring av kalsium, for skjelett og tenner, for et effektivt immunforsvar og forebygging av diabetes og kreft.