Hvorfor bør du spise masse tomat?

Hvordan kan tomat forebygge kreft i prostata og bryst? Hvordan få penere hud av å spise tomater? Hvordan få bedre immunforsvar? Tomat er en supergrønnsak!

Dampe brokkoli? Hvordan og hvorfor?

Brokkoli er full av viktige næringsstoffer. Disse tar du vare på når du damper istedenfor å koke. Hvorfor og hvordan du damper brokkoli kan du lese mer om her.

Koke brokkoli? Hvordan og hvor lenge?

Hvor lenge skal brokkoli koke? Unngå slapp brokkoli med rett koketid.Det er enkelt å tilberede brokkoli på rett måte, slik gjør du det.

Derfor bør du spise mye brokkoli

Alt om brokkoli, næringsinnhold, helsegevinster, kalorier, karbohydrater, holdbarhet og tilberedning. Brokkoli er bra mot, kreft, bedrer immunforsvaret, syn, søvn og humør.

Hvilket næringsinnhold har egg? (Plommen er en næringsbombe)

Egg inneholder en stor mengde vitaminer og mineraler i tillegg til protein (både eggehviten og plommen). Plommen er en næringsbombe, les hvorfor.

Hvor mange kalorier er det i et egg?

Hvor stort er egget? Hva har flest kalorier, plommen eller eggehviten? Gjennomsnittlig størrelse på egg i Norge er 63 gram.

Hvordan og hvor lenge skal egg koke?

Bløtkokt, smilende eller hardkokt egg? Er egget kaldt eller temperert+? Hvor stort er egget? Hvor høyt over havet er du? Komplett guide til koketid for egg.

Kort om kosttilskudd

Kosttilskudd er vitaminer, mineraler eller andre stoffer i konsentrert form som har en ernæringsmessig eller fysiologisk effekt. Kosttilskudd skal supplere kosten, ikke erstatte.