Archive

Hvilke vitaminer bør man ta?

Hvorfor er vitaminene C, D, E, K og B9 Folat spesielt viktig for kroppen? Skal du fungere optimalt må du sørge for at du får i deg nok vitaminer.

Hvilke matvarer inneholder d vitamin?

D-Vitamin er en utfordring for oss her i nord med lite sol og et mørkt vinterhalvår. Derfor er det viktig at vi har fokus på å få i oss tilstrekkelig

Hvilke fisker er fete?

Laks, ørret, makrell, sild, brisling og ål har et høyt innhold av fett, mettede fettsyrer, enumettede fettsyrer, flerumettede fettsyrer og Omega 3.

Hvilke oppgaver har fett i kroppen?

Hvorfor må du alltid ha en viss mengde fett i kroppen? Fett gir deg energi, sørger for viktige kroppsfunksjoner og beskytter indre organer.

Hvorfor bør du spise masse tomat?

Hvordan kan tomat forebygge kreft i prostata og bryst? Hvordan få penere hud av å spise tomater? Hvordan få bedre immunforsvar? Tomat er en supergrønnsak!

Folat og Folsyre – Hvorfor er det viktig?

Hva er forskjellen på folat og folsyre, hvorfor er folat ekstra viktig for gravide? Hvorfor oppstår foilsyremangel? Hvilken mat har mye folat?

Dampe brokkoli? Hvordan og hvorfor?

Brokkoli er full av viktige næringsstoffer. Disse tar du vare på når du damper istedenfor å koke. Hvorfor og hvordan du damper brokkoli kan du lese mer om her.

Koke brokkoli? Hvordan og hvor lenge?

Hvor lenge skal brokkoli koke? Unngå slapp brokkoli med rett koketid.Det er enkelt å tilberede brokkoli på rett måte, slik gjør du det.

Derfor bør du spise mye brokkoli

Alt om brokkoli, næringsinnhold, helsegevinster, kalorier, karbohydrater, holdbarhet og tilberedning. Brokkoli er bra mot, kreft, bedrer immunforsvaret, syn, søvn og humør.